Kwaliteit
Kwaliteit bij Het Andere Wonen Nuth
Kwaliteitskader verpleeghuiszorg
Vanuit het kwaliteitskader geldt een verplichting voor het hebben van een kwaliteitsinstrument. Het in beeld brengen van de kwaliteit van het leven en wonen van onze bewoners, naasten en medewerkers, is iets wat in ons dagelijks handelen centraal staat.
Daarom zijn wij ook erg blij met het gekozen instrument.
Het Andere Wonen Nuth is aangesloten bij de coöperatie kwaliteit@. De coöperatie heeft als doel het Welzijn van bewoners te verhogen. Het kwaliteitsinstrument sluit uitstekend aan bij onze visie op wonen en leven binnen Het Andere Wonen Nuth.
Daarom zijn wij ook erg blij met het gekozen instrument.
Wat is Kwaliteit@?
Kwaliteit@ is een krachtige kwaliteitsmethodiek en vormt het fundament onder ons woonzorghuis. De methodiek zorgt ervoor dat de kwaliteit binnen Het Andere Wonen Nuth wordt verhoogd en geborgd.
Kwaliteit@ biedt ons een kwaliteitsvisie en handvatten om het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg succesvol te vertalen en toe te passen naar de dagelijkse praktijk middels 10 klantbeloften. Samen met de andere leden vormen we een krachtig lerend netwerk en hebben we een erkend instrument. Helder, krachtig en dichtbij u.
Kwaliteit@ is een krachtige kwaliteitsmethodiek en vormt het fundament onder ons woonzorghuis. De methodiek zorgt ervoor dat de kwaliteit binnen Het Andere Wonen Nuth wordt verhoogd en geborgd.
Welzijn en zorg of zorg en welzijn?
Bij veel zorgorganisaties is het vertrekpunt de zorg voor haar bewoners. Men spreekt er vaak over “zorg en welzijn”. De initiatiefnemers achter Kwaliteit@ nemen juist het welzijn van onze bewoners als vertrekpunt en spreken liever over “Welzijn en zorg”, waarbij eigen regie en autonomie centraal staan.
Alle disciplines dragen bij aan het welzijn van bewoners. De zorg speelt hierbij een belangrijk rol, maar ook de huishouding, dagbesteding en bijvoorbeeld de keuken dragen daaraan bij.
Pas als alle disciplines het welzijn van de bewoner hoog in het vaandel hebben, kan er sprake zijn van kwaliteit in het dagelijkse leven van de bewoners. Deze worden zichtbaar gemaakt in de 10 klantbeloften.
10 Klantbeloften
• Hier voel ik mij thuis
• Mijn naasten voelen zich hier welkom en thuis
• Ik hoor erbij en heb zinvolle bezigheden
• Ik krijg passende zorg en ondersteuning
• Ik eet en drink naar wens
• Hier doe ik ertoe en mag ik mijzelf zijn
• Ik maak persoonlijke afspraken over mijn welzijn
• Ik heb medewerkers om mij heen die mij kennen en ik vertrouw
• De medewerkers nemen verantwoordelijkheid voor mij
• De organisatie is professioneel en medewerkers werken met plezier
“Kwaliteit is de basis voor al onze zorg bij Het Andere Wonen Nuth!”